Marketing lojalnościowy dla managerów
Niska skuteczność poprawnie zaprojektowanych narzędzi wynika często z braku właściwej aktywności osób odpowiedzialnych za wdrażanie i zarządzanie CR marketingiem, ta zaś - zazwyczaj - z braku wiedzy i doświadczenia.
Większość działań lojalnościowych, prowadzonych przez podmioty gospodarcze i samorządowe nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Głównym powodem niskiej skuteczności poprawnie zaprojektowanych narzędzi jest brak właściwej aktywności osób odpowiedzialnych za wdrażanie i zarządzanie - wynikającej z braku wiedzy i doświadczenia.
Z myślą o tych, dla których skuteczność komunikacji z Klientami stanowi istotną wartość, przygotowaliśmy kilka programów szkoleniowych.
Szkolenia dla właścicieli podmiotów i organów zarządzających, które obejmują zagadnienia:
- marketing lojalnościowy: rynek ogólnokrajowy i rynki lokalne - specyfika
- specyfika branży: wpływ na zasady doboru właściwych mechanizmów lojalnościowych
- mechanizmy promocji: promocja lojalnościowa
- mechanizmy systemowe: programy lojalnościowe
- programy lojalnościowe: zasada działania, potrzeby i cele; sposoby budowania lojalności
- typy programów lojalnościowych
- analiza negatywna programów lojalnościowych (wady programów - z omówieniem ogólnym i praktycznym)
- analiza pozytywna: prawa tworzenia dobrych programów lojalnościowych
- program lojalnościowy jako narzędzie zarządzania lojalnością pracowników i kontroli personelu
- nowe spojrzenie na program lojalnościowy - program lojalnościowy jako narzędzie ofensywy marketingowej, nowy wymiar programu lojalnościowego
- program lojalnościowy a zarządzanie wizerunkiem (program jako narzędzie działania na rzecz wzrostu prestiżu Organizatora, forma oddziaływania na klientów - prestiż klienta)
- aspekty prawne tworzenia programów lojalnościowych (bezpieczeństwo danych, przetwarzanie danych osobowych)
- desk research, statystyka i psychologia na usługach marketingu
- aspekty techniczne tworzenia dobrych mechanizmów lojalnościowych (pozyskiwanie danych, przechowywanie danych, rejestracja sprzedaży, systemy informatyczne, narzędzia informatyczne) - czyli jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia - komputery, systemy fiskalne, Internet - do podniesienia konkurencyjności swej firmy
- marketing IT w handlu - kontekst wewnętrzny oraz wymiar szeroki (korzyści i zasady) -program lojalnościowy jako narzędzie sprawnego i taniego kontaktu z klientami (marketing relacji!!!)
- zagadnienie kosztów w konstruowaniu dobrych mechanizmów lojalnościowych
- mity i przesądy - dyskusja z elementami warsztatu, prezentacja analiz konstruowanych i zarządzanych programów lojalnościowych (liczby: wyniki, zagrożenia)
- ABC zarządzania własnym programem - czyli jak wybrać własny program, jak prowadzić ten program, by był skuteczny i jakich błędów się wystrzegać;
- jak skutecznie działać na rzecz właściwych zachowań personelu oraz motywowania pracowników liniowych